Cum a Luat Amploare Brandul Vans: Povestea din Spatele unui Succes International

In News

16 martie, 1966. Paul si James Van Doren, impreuna cu doi prieteni, se trezesc de dimineata si se pregatesc pentru prima zi a noii lor afaceri: The Van Doren Rubber Company. In aceasta dimineata, 12 clienti au venit sa cumpere asa-zisul model Authentic, care costa mai putin de $5 per pereche. Dupa ce isi aleg culoarea si modelul dorite dintre cele trei disponibile, asezate pe teancuri de cutii goale, caci doar prototipul a fost confectionat pana acum, clientii sunt nevoiti sa se intoarca dupa amiaza pentru a intra in posesia perechilor proaspat facute. Acesta este momentul in care se constata ca nu s-a gandit nimeni sa pregateasca vreun cent pentru a putea oferi rest clientilor, asa ca ei trebuie sa revina urmatoarea zi pentru a plati comenzile. A doua zi, toti cei 12 se prezinta la Van Doren Rubber Company pentru a-si achita noua investitie. De aici, se scrie istorie.

Astazi, dupa 52 de ani, Vans face parte din VF Corporation, alaturi de alte branduri mari, precum The North Face, Wrangler sau Timberland, si reprezinta the skate shoe numarul 1 in lume. Ba chiar a depasit acel stadiu, devenind mai mult decat un pantof ideal pentru skateri. Dupa ce a sponsorizat mai multe evenimente, personalitati (skateri), documentare sau chiar parcuri de skate, dupa ce a creat incaltaminte pentru mai multe sporturi, precum baseball, basket, wrestling sau chiar parasutism, in anul 2000 Vans este recunoscut de catre Forbes ca fiind una dintre cele mai bune companii mici din America anilor 2000, declansandu-se o serie de colaborari importante ce a ajutat-o sa urce in topuri. Printre colaboratori se numarau Marc Jacobs, Kenzo, Comme de Garçons, Opening Ceremony, Metallica, The Beatles, Karl Lagerfeld si multi altii, timp in care Vans a primit nenumarate premii si a ajuns in nenumarate topuri, cum ar fi Brandul Anului 2014 desemnat de Footwear News.

In ultimii doi ani insa, vanzarile brandului Vans au crescut cu 35% la nivel international, datorita dezvoltarii industriei fashion, in special prin setarea tendintelor casual ce au devenit tot mai lejere, pornind de la Fashion Week si ajungand la publicul larg, care a inceput sa incorporeze pantofi sport in tinute de zi cu zi, office sau chiar la ocazii pentru confort maxim in orice instanta.
Fata de primii ani de existenta ai brandului, astazi traim intr-o era digitala cu nenumarate posibilitati de advertising, fenomen ce a marit profitul companiei cu 60%, iar modelele care vor ramane mereu la moda sunt cele clasice, incepand cu Old Skool. Mai mult, acest model a fost desemnat de una dintre cele mai mari reviste de moda din lume, Fashionista.com, ca fiind unul dintre modelele the 'IT' shoesmai exact: o pereche care nu trebuie sa lipseasca din nicio garderoba, care nu va iesi niciodata din tendinte si care se remarca printr-un design simplu, dar ideal pentru orice tip de tinuta. Pana si Digi24, unul dintre cei mai mari furnizori de stiri din Romania a fost de acord ca Vans a inlocuit branduri mari precum Puma, care se afla in top 5 la sfarsitul anilor 2000. 

Fashion icons purtand Vans la Saptamanile Modei: Alexa Chung, Caro Daur, Giotto Calendoli, Gilda Ambrosio, Leandra Medine. 


Succesul brandului este asigurat de faptul ca Vans raspunde la nevoile si dorintele consumatorilor; nu numai ca are o echipa bine pregatita care sa recepteze mesajul publicului, dar ii si raspunde pe masura, implicandu-l in fiecare design pe care il creeaza. Iar cand vine vorba de design, Vans impresioneaza prin modele vibrante, tineresti si colorate, cum ar fi rezultatul colaborarilor cu Marvel sau Disney. 

Social media reuseste sa aiba un impact major asupra generatiei de azi, intrucat foarte multe din vanzari sunt generate de contributia influencerilor ce activeaza online. De exemplu, Vans are aproape 13 milioane de urmaritori pe contul oficial de instagram, si se afla pe locul 3 in topul celor mai mentionate branduri de incaltaminte sport cu 3,6 milioane de tagg-uri. Nici macar nu este vorba de simple parteneriate, pentru ca gama larga de modele Vans a reusit sa atraga inclusiv celebritati care le poarta in timpul liber, precum Justin Bieber, Kendall Jenner, Gigi Hadid, Kanye West si multe altele.

Celebritati purtand Vans: Kanye West, Gigi Hadid, Wiz Khalifa, Kendall Jenner, Justin Bieber.

Pentru a primi noutati legate de Vans sau VGeneration, aboneaza-te la newsletter.

Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor