Londra a dat tonul prin cateva activari specifice brand-ulului urban: o retrospectiva a istoriei Vans, display-uri 3D cu campania de anul acesta, un carnaval retro, demonstratii in skatepark-uri si cantari live ale unor trupe celebre. Insusi fondatorul Steve van Doren a luat parte la party-ul memorabil, fotografiindu-se cu baloane aurii si un skate metalizat cu semnaturi ale unor rideri celebri!
In Cape Town, 50 de ani de Vans au fost sarbatoriti printr-o expozitie a unor artisti sud-africani, un workshop deimprimat tricouri si personalizat recipiente pentru cafea, demonstratii de skating si DJ care au incins atmosfera in spiritul Vans. Distractia a continuat la Milano, unde Spazio Cristallerie Livellara s-a transformat intr-un loc in care peste 6.000 deo ameni au luat parte la activitati creative: muzica live, demonstratii de skate, tatuaje, barbierit si shopping de haine vintage.
Ca o continuare a acestei sarbatori, Vans a lansat si o colectie Gold de haine, pantofi si accesorii pentru a marca jumatate de secol „Off the Wall”. Item-urile vestimentare sunt fie poleite, fie contin detalii aurii ce dau o nota de lux discret colectiei. Aceasta contine 22 de piese vestimentare printre care pantofi clasici (modelele Authentic, Slip-On, Era 59, Old Skool, Sk8-Hi Reissue) hanorace, sepci, tricouri. Unele item-uri sunt imprimate cu elemente florale, ce fac referire la legendarul surfer Duke Kahanamoku, iar modelul Era59 are pe calcai foita aurie. Tema Gold se regaseste si la nivelul selectiei de tricouri, in zona buzunarelor de la piept, precum si a hanoracelor sau a ghiozdanelor. Colectia pentru femei contine tricouri, maiouri, hanorace, sepci Trucker si ghiozdane cu elemente aurii, precum logo-uri, fermoare, etichete sau buzunare. Colectia Vans 50th Anniversary Gold pack este disponibila in toate magazinele Vans din Romania, in Afi Palace Cotroceni, Baneasa Shopping City, MegaMall si Sun Plaza.
16 martie a marcat deschiderea primului magazin sub numele “TheVan Doren Rubber”, dupa numele fondatorilor Paul si James Van Doren. Initial, o pereche de pantofi costa cativa dolari, iar in prima zi de la deschiderea magazinului, VANS a avut 12 clienti care dupa ce si-au ales culoarea si modelul dorit, au fost rugati sa treaca in dupa amiaza acelei zile pentru a-si ridica incaltamintea. Cand au ajuns inapoi in magazin, cei doi frati au realizat ca nu au pastrat bani pentru a da rest clientilor, asa ca le-au dat clientilor pantofii si le-au cerut acestora sa revina a doua zi pentru a-i plati. Toti cei 12 clienti au revenit si asa a decurs prima vanzare a companiei.
Aceste inceputuri au dus la o poveste “Off the Wall” de 50 de ani, marcata de momente importante in sporturile de actiune, muzica si arta, transformand o simpla pereche de pantofi din panza intr-o “platforma” a expresiei creative, oriunde in lume. In 2016, brand-ul de imbracaminte si incaltaminte action sport isi sarbatoreste povestea, lansand pe tot parcursul anului produse ce “demonstreaza” design-ul si inovatia brand-ului. “Nu a fost niciodata despre brand, ci despre oameni”, spune Paul Van Doren, fondatorul Vans.
Vans promoveaza la nivel local si international sporturile de actiune, tinerii creativi sau care practica sporturi urbane, muzicieni si artisti printr-o serie de evenimente si platforme, precum Vans Triple Crown of Surfing®, Vans U.S. Open of Surfing, Vans Pool Party, Vans Custom Culture, Vans Warped Tour®, hub-ul cultural Vans si House of Vans.