Mai exact, 16 martie marcheaza deschiderea primului magazin sub numele “The Van Doren Rubber”, dupa numele fondatorilor Paul si James Van Doren. Initial, o pereche de pantofi costa cativa dolari, iar in prima zi de la deschiderea magazinului, VANS a avut 12 clienti care dupa ce si-au ales culoarea si modelul dorit, au fost rugati sa treaca in dupa amiaza acelei zile pentru a-si ridica incaltamintea. Cand au ajuns inapoi in magazin, cei doi frati au realizat ca nu au pastrat bani pentru a da rest clientilor, asa ca le-au dat clientilor pantofii si le-au cerut acestora sa revina a doua zi pentru a-i plati. Toti cei 12 clienti au revenit si asa a decurs prima vanzare a companiei.

Aceste inceputuri au dus la o poveste “Off the Wall” de 50 de ani, marcata de momente importante in sporturile de actiune, muzica si arta, transformand o simpla pereche de pantofi din panza intr-o “platforma” a expresiei creative, oriunde in lume. In 2016, brand-ul de imbracaminte si incaltaminte action sport isi sarbatoreste povestea, lansand pe tot parcursul anului produse ce “demonstreaza” design-ul si inovatia brand-ului. “Nu a fost niciodata despre brand, ci despre oameni”, soune Paul Van Doren, fondatorul Vans.

In 2016, colectia de primavara-vara pune accent pe modelele clasice, continuand sa aduca un omagiu ADN-ului brand-ului! Cu toate acestea, se remarca prin colectii surprinzatoare si extravagante, ce ating zonele action sports, sport inspired, fashion si high-end, dedicate modelelor de pantofi ce au facut istorie!